Kavramlara yabancılaşmak

"Bilişim" sözcüğü ne kadar sık kullanılıyor... Bu kavrama bir özne yakıştırması yapılarak toplumların yaşama alışkanlıklarını değiştiren teknolojilere atıfta bulunuluyor. Bunda sorun yok... Ama köşedeki bilgisayarcıdan 30 dolara webcam alabilmek de bilişimin gücü olarak gösterildiğinde "durun bakalım" demek istiyorum. Bunun "bilişimin gücü" ile ilgisi yok, rekabet nedeniyle webcam fiyatları ucuzladı, o kadar!

Bu kadar sık rastladığım bir sözcüğün içeriğine yabancılaşmak kaçınılmaz oluyor. Oysa çok değil, 6 yıl önce bir sertifikasyon programını tamamlamak üzereyken bilişim ordusunun bir neferi olmaya can atıyordum, "bilişim sektöründe çalışıyorum" demenin bir ayrıcalık olduğunu düşünüyordum. Şimdi bu sözcük bana oldukça kirlenmiş bir bilgisayar piyasasını (kaba olacak ama, neredeyse sadece "toplama bilgisayar sektörünü") çağrıştırıyor.

Şimdi ise telekomünikasyon yükselen bir değer. Bakalım bu terimin içeriği önümüzdeki on yılda nasıl değişecek...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"