Kayıtlar

Kasım 19, 2006 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Herkesin kendi gündemi var

Bahsedeceğim şeyi "bencillik" sıfatıyla isimlendirmek doğru olur mu bilmem ama, iş yapma biçimimizle ilgili bir tespitim var. Yayıncılık sektöründen örnek vereyim. Bir firma yeni bir ürün çıkarıyor. Firmanın halkla ilişkiler ajansı, ürünün tanıtımı için bir toplantı düzenliyor. Toplantıya basın mensuplarını davet ediyor. Bize yaptıkları davette, bizi tanımadıkları ortaya çıkıyor. Çünkü davet ettiği yayının kimliği ajansın umurunda değil . Davete katılmıyoruz, çünkü bu ürün bizim umurumuzda değil . Firma tüketici üzerinde istediği etkiyi yaratmıyor, çünkü ürün tüketicinin umurunda değil . Daha sonra biz hazırladığımız bir sektör kataloğunu tanıtmak için firmaya ulaşmaya çalışıyoruz. Katalog firmanın umurunda değil . Döngü tamamlanmış oluyor. Umursamazlık her zaman konunun önemsizliğinden değil, kişi ve kurumların kendi gündemlerine odaklanmış olmasından kaynaklanabiliyor. Herkes, kendi yaptığı işin öneminden şüphe etmeksizin, başkalarının yaptıklarına burun kıvırıyor. Sebebiyl