Kayıtlar

Nisan 24, 2005 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Mayıs sayısı "editörden" yazısı

Blog'umuzu takip edenlere, dergi yayınlanmadan önce "editörden" köşemizi okuma fırsatı: (Aslında yaklaşık 12 saat sonra web sitemize JPEG formatında konmuş olacak, sadece bu kadar ayrıcalık yaratabilmiş oluyorum) İnsanoğlu'nun bazı teknolojilerin toplum hayatına nasıl gireceği konusunda söz sahibi olamadığını düşünüyorum. Örneğin Bill Gates, elinde olsa e-posta gönderiminin ücretsiz olmasını tercih etmeyebilirdi. Bağlantı bedeli ödediğimiz İnternet servis sağlayıcımız dışında, mesaj başına ücret ödediğimiz bir de e-posta operatörümüz olsaydı eminim Microsoft bundan para kazanmanın bir yolunu bulurdu. Belki de ücretsiz e-posta gönderim hakkını, İnternet'in askeri ve akademik ihtiyaçlardan doğmasına borçluyuz. Televizyonu satın alırken ödediğimiz bedele ek olarak, televizyon yayınına para ödenmesini yirmi yıl önce nasıl karşılardınız? Şimdi pek çoğumuz ödüyoruz... Televizyon teknolojisine ilk katkıyı yapanlar, bugün TV yayını için para isteyenlerin yeterince "k

İnternet sitesini verimli kullanmaya çalışan genç dergi ekibimiz ve sitenin altyapısı hakkında notlar

Resim
Bu blog'u kendimizi övmek için kullanacak değilim, bu şekilde okuyucu ilgisi sağlayamayacağımızı biliyorum ama ne yalan söyleyeyim, web sitemizle gurur duyuyoruz. Her sabah 10.000'den fazla kişiye (bu sayıya günde ortalama 10 kişi ekleniyor), basından derlediğimiz telekom haberleri ni ulaştırıyor ve bu metinleri sitemize ekliyoruz. Her sabah 07:00'den itibaren -saat farkı çok erken kalkmasını gerektiriyor- tüm gazetelerin web sitelerini tarayan çalışanımız Öznur, İtalya'da yüksek lisans eğitimini sürdürüyor ve şu sıralar "araçlar ve komünikasyon" başlıklı tezini hazırlamakla meşgul. Ben de bir teknoloji bağımlısı olarak, özellikle küresel konumlandırma sistemi tabanlı projeleriyle ilgili naçizane görüşlerimi onunla paylaşıyorum. 25 Nisan'da Öznur'un doğum günüymüş, bu blog da ona geçmiş doğum günü sürprizi olsun! Resimde Öznur, erkek arkadaşı ile birlikte görülüyor. (Teknoloji bağımlılığı meselesine de bir blog'umda değinmeliyim) Öznur bu işi 200

Dergi başarısında "büfeci Rıfkı Bey", Aydın Doğan'dan daha etkin.

Resim
Henüz baskısı tamamlanmadan derginin tamamını İnternet'e koyma fikrini, çalışanlarımıza karşı tek başıma savunmak durumunda kaldım. Dergi Yay-sat bayilerinde satıldığından,bu karar bayi satışını azaltabilirdi ve muhtemelen öyle de olmakta. Bu yöntemi bu ay üçüncü kez uygulayacağız. Ayın birinden bile önce derginin tüm dünyadan okunabiliyor olması bana heyecan veren bir durum. Bu fikri savunurken kullandığım argüman da zaten bundan ibaretti... Adıyaman'da bizi İnternet sitemizden takip eden ama dergiyi bayide bulamayan bir okur adayımızdan aldığım e-posta, bu kararı vermemde etkili oldu. "İletişim teknolojileri"nden bahsediyorduk, ve bir dergi idik! Daha fazla kişiye ulaşmak için İnternet'i kullanmamak zaten düşünülemezdi. Ama bunu, Adıyaman'daki okura, dergiyi İstanbullu okurumuza sunduğumuz şekilde sunarak yapmalıydık. Bu yüzden, tüm sayfalarımızı dergiyle hemen hemen aynı boyutta ve JPEG formatında, tele.com.tr adresli sitemize koyuyoruz. Bu, reklamverenle

Bir basın organı, şirket blog'una neden gerek duyar?

Resim
Uluslararası pek çok firmanın bir "halkla ilişkiler aracı" olarak başvurduğu şirket bloglarının Türkçe içerikli olanına (Futbolcularımızın resmi sitelerinde lig ve takımları ile ilgili yaptıkları yorumları saymazsak) henüz rastlamadım... Businessweek'in son sayısına konu olan bloglar tüketici ile firma yöneticilerinin ya da çalışanlarının kısmen informal bir bağ kurmasını sağlıyor ve bence bu çok başarılı bir iletişim yöntemi. Kuşkusuz Google'ın Blogger 'ı satın alması, el attıkları her işe olduğu gibi bu alana da önemli bir değer kattı ve kendi bloglarında adeta bu işin nasıl yapılması gerektiğini öğretiyorlar. Bir yayın organı olarak neden bu tür bir araca ihtiyaç duyduğumuz sorusu akla gelebilir... Yanıtı, ilk paragrafta telaffuz ettiğim "informal" sözcüğünde gizli. Bir dergi olarak pek çok telekomünikasyon şirketi, derneği ve sektör temsilcileri ile farklı düzey ve kapsamda ilişkilerimiz var. Reklamveren olarak bu firmalar müşterimiz konumunda. Ayn