Kayıtlar

Aralık 28, 2008 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Kriz iletişim alışkanlıklarını etkiliyor mu?

Telekomünikasyon, tüketicilere günlük hayata dair zorunlu ihtiyaçları kadar, kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan iletişim olanaklarını da sunuyor. Kriz durumunda ikincisinden tasarruf edilebilse de, zorunlu kullanımın azalmadığını düşünüyorum. Telekom firmalarının 2009’un ilk ya da ikinci çeyreğinde açıklayacağı cirolarda küçük de olsa bir etki hissedilebilir. Ancak etkinin küçük olmasının sebebi, zorunlu kullanımın, tüm harcamaların çok büyük bir oranını oluşturması. Özellikle bireysel telefon görüşmelerinde bir “bileşik kaplar ilkesi”nin geçerli olduğunu düşünüyorum. İnsanımız “çaldırıp kapatma” yöntemiyle haberleşmeyi zaten kullanıyordu. Ama zorunlu görüşmelerde, aramaları finansal olarak daha güçlü olan tarafın yapması, dolayısıyla toplam harcamanın aynı kalması öngörülebilir. Kurumsalda ise satış motivasyonu arttığı için harcamaların artacağı tahmin edilebilir. Telekom şirketlerinin bireysel/kurumsal müşteri oranı, bu yüzden kayıp-kazanç hesabında etkin olacak gibi görünüyor