Her telefon görüşmenizden önce Türk Telekom web sitesini inceleyin!

Dergide, web sitesinde ve blog'da Türk Telekom haberlerinin ağırlığının artmasından hoşnut değilim. Ama kurum yöneticileri adeta bu haberlere malzeme vermek için özel çaba harcıyor.

Ulusal basın, Türk Telekom yöneticilerinin yaptığı açıklamalara büyük önem veriyor. (Altı aylık basından telekom haberleri derlememizde Genel Müdür "Ekinalan" 96 kez geçiyor!)

Bu açıklamaların satır aralarını okuyabilmek için sektör yayınlarına düşen sorumluluk büyük. Basını güçlü bir halkla ilişkiler aracı olarak kullanan Türk Telekom yöneticileri tarafından kaba tabiriyle "kandırılmamak" için her açıklama sonrasında Turk.internet.com'daki Serdar Güçlü sütununa bakmakta fayda var.

Birkaç örnek vererek önerimi somutlaştırayım:

"Türk Telekom’un 2004 yılı net kârı 2,1 Katrilyon" haberinden sonra Türk Telekom 2004 kârı ne kadar yazısını, "Telekom rekabette yara alır." haberinden sonra "Ekinalan'dan 'Gerçek rekabet yok' itirafı" ya da "Sektör temsilcileri: Bu bir itiraftır" yazısını, "Telekom’u alan 1 milyar doların da sahibi olacak" haberinden sonra "Türk Telekom'un kasasında 2,4 Katrilyon TL mi var?" yazısını, "İnternet arızası Pazar günü giderilecek" haberinden sonra "Yurtdışı kesintisi 15 güne doğru yaklaşıyor" yazısını okumadığınız taktirde işlerin yolunda gittiğini düşünebilirsiniz. Bu açıklamalar bir ara o kadar sıklaşmıştı ki, sektör temsilcilerinin görüşlerine yer verdiğimiz "Türk Telekom'un değeri basın açıklaması ile artar mı?" başlıklı bir habere yer vermiştik.

Yarınki tepkileri merakla beklediğim yeni haber, Türk Telekom'un 22 Nisan 2005 tarihli bir karar ile şehir içi %50 indirimli görüşme saatleri aralığını 1 Mayıs itibariyle 20:00-08:00'den 23:00-07:00'ye indirmesi.

Türk Telekom'un özelleştirmesine karşı olan Haber-Sen, bunu "gizli zam" olarak yorumlamış... Türk Telekom'un bu değişikliği sadece web sitesindeki "tarifeler" sayfasında duyurduğunu düşünürsek hak vermemek elde değil... Haber-Sen bu yorumu kurumun kamu hizmeti anlayışından uzaklaşması nedeniyle yapıyormuş. Sendika yöneticilerine serbestleşme süreci uzadıkça bu tür şaşkınlıkları sıkça yaşayacaklarını duyurmak istiyorum. Bir diğer hatırlatma da, "hiçbir özel sektör firmasının itibarını riske atarak bu tür bir "gizli" artışı hayata geçiremeyeceği, dolayısıyla tüketiciye önem veren anlayışın özelleşme ile sağlanabileceği" olabilir. Hayat, öğretiyor... Mevcut anlayışı ise şöyle yorumlayabiliriz: Tarifeyi değiştirelim ve web sitesine koyalım... Sorduklarında "gizli değildi, web sitemizde duyurmuştuk" deriz, web sitesinin adresinden bile habersiz halk durumu fark ettiğinde iki küfreder geçer, ama o zamana kadar fazladan yüzbinlerce doları kasaya atmış oluruz.

Bunca yıllık tekel deneyiminden sonra Türk Telekom yöneticileri "vahşi rekabet" kurallarına kolay uyum sağlamış görünüyor...

Halkımıza önerimiz ise her telefon görüşmesinden hemen önce Türk Telekom'un tarife sayfasına göz atmaları olacaktır. Hatta görüşme sürerken zaman zaman bu sayfayı yenilemek, ani bir zam halinde bundan anında haberdar olup, gerekirse görüşmeyi yarıda kesmeyi sağlayabilir. Evet biraz zahmetli, ama kesinlikle kârlı...

Belki de borsa bandı gibi bir java uygulaması yazıp, Türk Telekom'un anlık kontör sürelerini ve hizmet bedellerini okurlarımıza gerçek zamanlı olarak duyurmalıyız. İlgi göreceğinden eminim...

Yorumlar

Can Kılıç dedi ki…
Özelleştirme lafı geçmeye başladı başlayalı telekom ilginç uygulamalar yapmaya başladı. Ben hiç bu kadar değişik faturalarla karşılaştığımı hatırlamıyorum yakın zamana kadar. Ama çok ilginç vergiler çok ilginç tarifeler gelmiş.
Adsız dedi ki…
Zam kesinlikle "gizli"... Sadece indirimli saatlerin daraltılmasından söz etmiyorum. Tarifeleri dikkatlice incelerseniz, kontör ücretlerinin yaklaşık %2 seviyesinde zamlandığını göreceksiniz. Kontör ücretinin zamlanması demek, tüm yönlerdeki görüşmelerin daha pahalı olması demek. Ama konuyla ilgili yayınlanmış onca haberde bu noktaya değinilmemiş. Onca basın mensubunun dikkatinden kaçırılabildiğine göre, bu yapılan zam gerçekten "çok gizli" olmalı...
Ali Sancı dedi ki…
Merhabalar
"ilk sirket blogu"
slogani gelecekte önemi önemli galiba..
bu farki görmek ayricalik bence...
Adsız dedi ki…
Degerli Arkadaşlar Telekoma saldırmanızın altında bu sektörden para kazanma hırsınız olduğunu düşünüyorum.Asaf (ntv den) beyin tabiriyle rantım nerde diyorsunuz.Unutmayın sizinde bir gün Telekoma ihtiyacınız olcak.Zira özelleştirildiğinde transmisyon ücretlerini alan şirket nasıl değiştirir Allah bilir.
Ekim Nazım Kaya dedi ki…
"Saldırmak" sözcüğünü biraz açabilir, ya da hangi argümanın hatalı olduğunu belirtebilir misiniz?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"