Rekabet güzeldir, “gerçek rekabet” daha güzeldir.

Bu sayıda üç yazıma atıfta bulunacağım. Kasım 2006’da Forbes’da yayımlanan yazımda “GSM’de asıl rekabet numara taşınabilirliğiyle başlayacak” demiştim (http://getir.net/ds9). Aralık 2008’de, numara taşıma faaliyete geçtiği halde, ilk rakamlar lehine göründüğü için etkin pazar gücüne sahip operatörün şebeke dışı görüşme ücretlerini indirmemesini “GSM’de rekabet nasıl kurtulur?” başlıklı yazımda ele almış ve yazıyı şöyle bitirmiştim: “Özellikle hakim pozisyonu nedeniyle şebeke dışı arama ücretlerini yüksek tutmak, galip olan futbol takımının maçın sonuna kadar top çevirmesine benziyor. Kural dışı olmamakla birlikte maçı zevksizleştiriyor ve seyircilerden ıslık alıyor. (http://getir.net/dsa)“

Üçüncüsü ise Ocak 2009 tarihli ve başlığı “Kriz, iletişim alışkanlıklarını etkiliyor mu?”. Konuyla ilgili olan satırlar şöyleydi: “Özellikle bireysel telefon görüşmelerinde bir “bileşik kaplar ilkesi”nin geçerli olduğunu düşünüyorum. İnsanımız “çaldırıp kapatma” yöntemiyle haberleşmeyi zaten kullanıyordu. Ama zorunlu görüşmelerde, aramaları finansal olarak daha güçlü olan tarafın yapması, dolayısıyla toplam harcamanın aynı kalması öngörülebilir. (http://getir.net/dsb)“

Şubat ayında, çok daha büyük tüketici kitlelerinin numara taşımayı gündemine almasını sağlayacak cesur bir tarifeyle karşılaştık. Pazar lideri operatörü tüketiciyi daha özgür kılan bir rekabete zorladığı için Avea’yı tüketiciler adına tebrik ediyorum. Bu adımdan sonra her üç operatör de kendini fiyatlar, hizmet kalitesi ve çeşitliliği konusunda hızla aynı düzeye ulaşmak durumunda hissedecektir. Diğer operatörlerden bu tarifeye verilecek her yanıt tüketiciye daha fazla avantaj sağlayacaktır.
Şirketlerin tüketicilere gerçek ve sınırsız seçme özgürlüğünü sunması, sonunda Türkiye’de de pazarın dayattığı bir zorunluluk haline geldi. Artık bu noktadan geri dönüş yok, bir sektör yayıncısı olarak bunun coşkusunu yaşıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"