İstem dışı ücretsiz reklam

Geçtiğimiz günlerde, Nisan ayının ilk haftasında düzenlediğimiz Telekom 2005 Fuarı'nın web sitesinin ziyaretçi trafiğinde artış fark ettik. Ziyaretçiler, pazarlaması Medya-net tarafından yapılan Hürriyet, Milliyet, Radikal, Kanal D, E-kolay gibi Türkiye'nin en çok ziyaret edilen siteleri arasında bulunan adreslerden geliyordu. Doğan Telekom'un ürünleri arasında bulunan "Arakart Universal" reklamına tıklandığında telekom2005.com adresine yönlendirildiğimizi gördük.

Bu yanlışlık, sitenin günlük ziyaretçi sayısında resimde görülen artışa yol açtı. Bizimle hemen hemen aynı saatlerde Medya-net çalışanları da bu durumu fark ederek hatayı düzelttiler ve artık banner'a tıklandığında doğru adrese ulaşılıyor. Hata, Telekom 2005 Fuarı için sözkonusu sitelerde yayınlanan reklamın adresinin, Doğan Telekom banner'ı ile ilişkilendirilmesinden kaynaklanmıştı.

Bu arada, blog'umuzun ziyaretçi sayısı da her geçen gün artıyor. Alttaki resimde de blog.tele.com.tr adresinin ziyaretçi sayıları görülüyor. Birinci sütunda tarih, ikincisinde günlük tekil ziyaretçi sayısı, üçüncü sütunda "siteye ilk kez gelen" kullanıcı sayısı görülüyor. Hafta içi ortalamamız günlük tekil 1000 kişi civarında. Bu tabloda önem verdiğimiz sütun ise sonuncusu; "geri dönen ziyaretçiler-returning visitors" başlığıyla ifade ediliyor. Hafta içi ortalaması 100'ün üstünde olan bu kitlenin, blog'u sürekli takip etmekte olduğunu görüyoruz. Bu, bizi daha ilgi çekici metinler yazmaya yöneltiyor!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"