Telekom dergilerinin İnternet'teki rekabeti

Logonun altında ve tele.com.tr web sitesinde bunu ifade ediyor olmamıza rağmen, ilk şirket blogunu açmış olmakla "övünüyor" değiliz. Herkes "tek", herkes "en büyük", herkes "lider"... yazımdaki okur yorumuna verdiğim cevapta da belirttiğim gibi, gerçekten ilk değilsek, bu ifadeyi seve seve kaldırmaya da hazırız. Blogger.com'da yeni bir blog açmak yaklaşık üç dakika sürüyor. Diğer şirketlerin bunu yapmamış olmasının ya idari bir tercihten, ya da henüz gündemlerine almamış olmalarından kaynaklandığının farkındayım. Muzaffer Akpınar, Mustafa Koç, Güler Sabancı ya da Mehmet Emin Karamehmet tarafından yazılacak bir blog'un, bizimkinden çok daha fazla ilgi çekeceğinin farkında olmayacak kadar budala da değilim. Ama açıkçası bunlar gerçekleşene kadar da, "bu alan bizim" diye düşünüyorum.

Yol-yordam öğrenmek adına değil ama, zevk aldığım için bazı yabancı CEO'ların bloglarını takip ediyorum. Boeing pazarlama başkan yardımcısı Randey Baseler, General Motors Yönetim Kurulu Üyesi Bob Lutz, en çok ilgimi çekenler... Bu iki yönetici, yazdıkları pek çok metinde rakiplerinin stratejilerini eleştiriyor ve kendi firmalarıyla karşılaştırıyorlar.

Hem eleştirilen, hem de övülen firmanın müşterileri için de bu metinleri okumanın ilginç bir deneyim olduğunu düşünerek, bunu arada bir ben de yapmak istiyorum. Telekomünikasyon sektöründe 10. yayın yılını tamamlayan Telepati Telekom, ve Telekom Dünyası dergilerinin web siteleri ile, henüz birinci yılını bile tamamlamamış olan dergimizin yaklaşık altı aylık web sitesini, Google bilinirliği, site içeriği ve indekslenen sayfa sayısı başlıklarında karşılaştıracağım.

Google'ın, bir web sitesinin, içerik sunduğu alanda ve dilde ne kadar "önemli" bulunduğunu gösteren algoritması Pagerank, Tele.com.tr ve Telepati.com.tr'ye 10 üzerinden 5 verirken (Telepati'nin Pagerank'i kısa bir süre öncesine kadar 4'tü, ve Google directory'de pagerank'e göre yapılan sıralamada Tele.com.tr, Telepati'nin 3 sıra üstünde), Telekomdunyasi.com'un Pagerank'i 4'te kalıyor. Google'ın Tele.com.tr'den indekslediği sayfa sayısı bu yazının yazıldığı tarih itibariyle 15.400 iken, bu sayı Telepati.com.tr'de 11.400, Telekomdunyasi.com'da ise yalnızca 291... Tele.com.tr'ye link veren sayfa sayısı 433. Telepati.com.tr'de bu sayı 51, Telekomdunyasi.com'da ise 6... Googlefight'ta Tele.com.tr ile hem Telepati Telekom hem de Telekom Dünyası dergilerini "dövüştürdüğümüzde" kazanan Tele.com.tr oluyor. Yalnızca Tele.com.tr web sitesi sektörel etkinliklerin ses ve video kayıtlarına ve günlük basından telekom haberleri derlemesine yer veriyor. Yine yalnızca Tele.com.tr, dergiye sitede basılı haliyle aynı formatta yer vererek, reklamverenlerinin tümüne sitesinde yer ayırmış oluyor. Diğer iki sitenin olağan güncellenme periyodu ayda bir iken, Tele.com.tr'nin pazar günleri, ulusal ve dini bayramlar da dahil olmak üzere onlarca kişilik bir ekip tarafından her gün güncellendiğini ve bu yüzden kısa süre içinde oldukça yüksek bir ziyaretçi kitlesine ulaştığını da ekleyelim.

Bu veriler, bir derginin, rakiplerini -İnternet'i adına yakışır şekilde kullandığında- yalnızca birkaç aylık bir sürede bu platformda geride bırakabileceğini gösteriyor.

Bir pazarlama uzmanı olan Eylül Ataklı'nın kendi blog'unda, blog'umuzla ilgili sorularını yanıtlamaya çalıştım. İlginizi çekerse, buradan okuyabilirsiniz... Dergiyi ya da blogumuzu takip edenler pek yabancı olmadıkları cümleleri okuyor olacaklar, duyurmuş olayım...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"