Nasıl 950 Euro (+ KDV) "tasarruf" ettim?

Aldığım ikinci el aracın bana yaşattığı deneyimlere önceki bir blogda değinmiştim. Şimdiye kadar kullandığım arabalardan büyük olduğu için boyutlarına hemen alışmam mümkün olmadı. Özellikle dar yerlere park ederken özen gerektiriyor. Bu konuda bir çözüm üretmeye karar verdim.

İlk sahibi, arabaya bir TV ve VHS video taktırmış. Belli ki 1999'da videolar hala kullanılıyordu. Televizyondan, park sırasında arabanın arkasını görmek için faydalanabileceğimi düşündüm. Ancak sürüş güvenliğini tehdit etmemesi için televizyon, el frenini indirdiğinizde kendiliğinden kapanıyordu.

Daha önce araba dergilerinde "arka görüş kamerası" ilanlarına rastlamıştım. Arayıp hem bu kameranın montajı, hem de kamerayı seyir halinde kullanabilmek için el freni kilidinin iptali için fiyat istedim. Arazi aracı sahiplerinin yaşadığı şok edici deneyimlerden biri daha beni bekliyordu. Muhtemelen sınırsız gelirimin olduğunu varsayan yetkilinin verdiği fiyatlar inanılmazdı!

TV kilidinin kaldırılması için 250 Euro + KDV talep ediyorlardı. Kulaklarıma inanamayıp "Yalnızca bir bağlantıyı kısadevre etmeyecek misiniz? Bu neyin bedeli?" diye sordum. "Olur mu abi, orijinal bir parça takacağız" dendi. "Orijinal" sözcüğünün ne kadar pervasızca kullanıldığını düşünerek "Sürüş güvenliği için bir kilit koyan üretici firma diğer taraftan bunu kaldırmak için orijinal bir parça mı üretmiş?" diye sormak istedim, ama üstünde durmadım.

Arka görüş kamerası için ise montaj dahil (!) fiyat 700 Euro + KDV imiş. Teşekkür ederek bu işi kendim yapmaya karar verdim. Karaköy'de elektronikçiler çarşısından 15 Euro'ya bir renkli kamera aldım. Arabanın plakasını aydınlatan ampullerden birini çıkarıp şans eseri tam oturan boşluğa kamerayı yerleştirdim. Elektrik mühendisliği eğitimi belki de ilk kez işe yaradı ve herhangi bir kısadevreye yol açmadan geri vites lambasından paralel bağlantı ile kameraya enerji verdim. Kabloları gizlemeye özen göstererek arabanın önündeki televizyona kadar götürdüm. Televizyonun kilidini kaldırmak ise tahmin ettiğim gibi çok kolay oldu. El freni indirildiğinde televizyona giden akımı kesen bir butona basıyordu. Onu da kendim iptal ettim.

Sonuç mükemmel değilse de iş görecek gibiydi. En azından artık geri giderken bir yere çarparsam bu fiziksel olanaksızlıklardan değil, ekrana bakmadığım için olacaktı. 1150 Euro (zarardan) kâr ettiğim için mutlu hissediyorum ve hep geri geri park ediyorum. Televizyonun ikinci kanalına ise Zen Multimedia Player'ımı bağlayıp, park halindeyken Divx izlemeyi planlıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"