Phising kurbanı oldum

"Phising" adı verilen dolandırıcılık yöntemiyle ilgili gayet birikimli olduğumu düşündüğüm halde bunun kurbanı oldum. Bir süre önce Ebay'den geliyor gibi görünen bir maildeki linke tıklayıp, Ebay hesap bilgimi girdim. Bu tür maillerde her zaman linkin üzerine gidip, linkin kaynağına göz atarım. Ancak bu seferki durumuma o kadar uygundu ki, bunun sahte bir mesaj olduğunu aklıma bile getirmedim. Durum şu:

İki ay kadar önce Amerika'dayken bir dizüstü bilgisayar için Ebay'de teklif verdim. Açık arttırmayı daha yüksek bir teklif kazandı. Bir süre sonra, daha yüksek teklif veren kişinin ödeme yapmadığını, dolayısıyla en yüksek ikinci teklifi veren kişi olarak bir şansımın daha olduğunu belirten bir mesaj aldım. Artık bilgisayarla ilgilenmediğim için mesajı gözardı ettim. Fakat ikinci şansın bana ait olduğunu belirten mail iki günde bir gelmeye başladı. Bu sürede Türkiye'ye döndüm. Olayın üzerinden epey süre geçti. Ekim ayında gelen sözkonusu sahte mailde, "ikinci şansımı kullanma girişiminde bulunduğumu, ancak ödeme yapmadığım için hesabımın kapatılacağını" belirten bir mesaj vardı. Bir an "nasıl olur, ben bu ikinci şansı kullanmadım ki!" düşüncesiyle kullanıcı adı ve şifremi giriverdim. Hesabıma giriş yapamadığımı görünce kafamdaki ampul yandı ve bana gelen mesajdaki linki kontrol ettim. Elbette link gerçek Ebay sitesine gitmiyordu. Hesabımın ele geçirilme riskine karşı hemen gerçek Ebay sitesine girip, şifremi değiştirdim. Bunları yapmam bir dakikadan az sürdü. Hesabımı kurtardığımı düşünüyordum. Başaramamışım.

Birkaç saat önce kredi kartı ekstremi incelerken bana ait olmayan pek çok ödeme gördüm. Bunlar GAP Online, Half.com, t101.com gibi sitelerden yapılmış alışverişlerdi ve miktar toplamda 730 dolar tutuyordu. Hemen GAP'in müşteri hizmetlerini aradım ve siparişlerin nereye teslim edildiğini sordum. Bana bir isim ve Ohio'da bir adres verdiler ve bu kişiyi tanıyıp tanımadığımı sordular. Tanımadığımı söylediğimde durumu araştıracaklarını söylediler. Bankamı aradım, ancak bir saatlik boğuşma sonunda bir türlü dolandırıcılık birimine ulaşamadım. Yapmadığım bu harcamaların tümü için İnternet hesabımdan itiraz formu doldurdum. Durumu ayrıca e-posta ile bankama bildirdim. FBI sitesinden durumu rapor eden bir de form doldurdum.

GAP'e mesaj atarak kendilerini ABD'deki BBB adlı tüketici koruma kurumuna şikayet edeceğimi bildirdim. Amerika'da hiçbir online mağaza, kredi kartının fatura adresi dışındaki bir adrese teslimat yapmadıkları için, GAP ve Half.com'un bu işlemleri tüketici hakları açısından skandal niteliğinde.

Bankaların ve mağazaların bu durumlarda tüketiciyi koruma refleksleri çok gelişmiş olduğu için paramı geri almak konusunda bir endişem yok. Ancak dolandırıcının kredi geçmişime zarar vermesinden korkuyorum ve kredi geçmişimi korumaya yönelik adımlar atmam gerekiyor.

Bana verilen dolandırıcı kişi adını İnternet'te aradığımda imdb.com'daki bir sanatçının filmografisiyle karşılaştım. Teslimatın yapıldığı evi Google Maps'ten sıfır hata ile tespit edebiliyorum. Yakın olsaydım elbette gidip kapıyı çalmak isterdim, ama ABD'de bu suçları onbin kilometre öteden de takip edebilmenizi sağlayacak mekanizmalar geliştirildiği için buna ihtiyaç kalmıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"