Dönüşüm nasıl gidiyor?

Türk Telekom kadar büyük bir kurumun dönüşümünün kısa sürede olamayacağının farkında olanlardanım. Hatta bu dönüşümün 10 yıl gibi çok uzun bir süre alacağı gibi çok iddialı bir öngörüyü de daha önce dile getirmiştim. Bırakın telekom sektörünü, herhangi bir sektörde 10 yılın ne kadar önemli bir süre olduğunu takdir edersiniz. Ancak Türkiye’de devlet geleneği, kamuculuk, ve bunun insan hayatına yansımaları o kadar yerleşmiş durumda ki, bu öngörü gerçekleşmezse şaşıran ve özür dileyen taraf olmaya hazırım.

Dönüşüme direnme durumu, hala “bu talebiniz için ilgili müdürlüğe dilekçe vereceksiniz” ifadesini dile getiren ve kendini memur sayan çalışanından, yeni bir hizmeti planlayan ve hayata geçiren birimine kadar, şirketin üst düzey yönetim hariç neredeyse tümü için geçerli.

Türk Telekom’un Centrex hizmetinden, geçtiğimiz ay dergimizle birlikte bazı ekonomi dergilerinde yer alan ilanlar aracılığıyla haberdar oldum. İlanda ayrıntılı bilgi verilmiyor ve turktelekom.com.tr’yi tıklamamız, 444 1 444’ü aramamız, ya da Türk Telekom Müdürlükleri’ne “uğramamız” öneriliyordu. İhtiyaç duyduğumuz hizmete yakın olduğunu düşündüğüm için çağrı merkezini aramayı tercih ettim ve karşıma çıkan operatöre “Centrex hizmeti hakkında bilgi almak istediğimi” söyledim. Tekrarlamama rağmen bu ifade anlaşılamayınca dergilerdeki ilanlardan bahsettim ve operatör beni beklemeye aldı. Geri döndüğünde dile getirdiği cümle, “Centrex, gelişmiş bir santral hizmetidir” oldu. Daha fazla ayrıntıya ihtiyaç duyduğumu söylediğimde “Lütfen bir Türk Telekom Müdürlüğü’ne başvurun” yanıtını aldım. Kendimi en ileri Müdürlüklerden biri olan Gayrettepe Telekom Müdürlüğü’nde, Centrex’in ne olduğunu karşıma gelen her görevliye sorup cevap almaya çalışırken düşündüm. Epey üzücü bir deneyim olacağı açıktı. Vazgeçtim.

Türk Telekom büyük bütçeler ayırdığı sponsorluklarla, reklamlarla amacına ulaşıyor mu bilinmez… Ama dönüşüme daha fazla kaynak ayırması gerektiği açık. Kampanyalarla, sponsorluklara, Cem Yılmaz’la yaratılmaya çalışılan “kurumun dönüşmekte olduğu” algısı, bu gibi örneklerde duvara çarpıp yerle bir oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"