"İşini ciddiye almak"

Başlıktaki durum, insanımızın (ve ekonomimizin) en ciddi problemlerinden biri bence... Durumundan hoşnutsuz insanlar, işlerini hoşnutsuzca yapıyor ve iyi yapma duyarlılığı taşımıyorlar.

Bir arkadaşıma, E-store.com.tr'den bir hediye aldım ve teslimat adresi olarak arkadaşımın adresini girdim. Fatura adresi ve teslimat adresini ayırabilme olanağı sunmuşlar, fakat bunun sonradan farkına vardım. Fatura adresi olarak da alıcının adresini girmiş bulundum.

Faturanın, hediyeyi gönderdiğim kişiye gitmemesi için, daha siparişe ilişkin e-posta gelir gelmez (60 saniye içinde) müşteri hizmetlerini aradım. Durumu anlattım ve ürünün bir hediye olduğunu, faturanın benim adresime gelmesi gerektiğini bildirdim. Adresi aldılar, değişikliği yapacaklarını söylediler. Nasıl bir süreç işliyor bilmiyorum ama, gerekeni yaptığım için, bu konuyu gündemimden çıkardım.

Ürün sanırım 4 gün sonra kargoya verildi. Teslim edilmesinden günler sonra, faturanın bana ulaşmadığını fark ettim ve hediyeyi aldığım arkadaşıma korkuyla sordum: "Estore yoksa faturayı sana mı gönderdi?"

Yanıt evet'ti... Estore'un operasyonu, beni hediye aldığı kişiye fatura gönderen biri durumuna düşürecek şekilde başarısızdı.

Bazen Botego müşterilerinin, canlı olmayan bir operatörün ne kadar başarılı olabileceği konusundaki şüphelerini yanıtlıyorum. Estore'un müşteri hizmetleri gibi örnekler, bana "canlı operatörlerden bile daha başarılı olabileceğini göreceksiniz" deme olanağı veriyor.

Türkiye'de e-ticaretin gelişmesi için, en büyüklerin bile alması gereken yol epey uzun görünüyor. Ürünleri web sitesine yerleştirmek, tedarik etmek, doğru adrese doğru zamanda göndermek, ve bu süreçte kullanıcının taleplerini dikkate almak... Otomasyon ve bilgisayar altyapısının güçlü olduğu bir dönemde çok zor olmasa gerek... Yeter ki hoşnutsuz insanlar, hoşnutsuzluklarını işlerine yansıtmasın, ya da hoşnutsuzlar, hoşnut olabileceklerle değiştirilsin.

Tele.com.tr'nin Eylül sayısında editörden konusunu, bu örnek üzerinden "e-ticaret'te başarı"ya ayırmaya karar verdim. Siz de yaşadığınız benzer olumsuzlukları benimle paylaşarak yazıyı zenginleştirebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"