Yeni iletişim kanalları

Şirketlerin tüketiciyle iletişim kurmak için kullandıkları kanallar gün geçtikçe artıyor. İnternet bu çeşitliliği öylesine arttırdı ki, şirketler “nerelerde bulunmalıyız?” sorusunun yanıtını doğru verebilmek için bile özel bir iletişim birimine ihtiyaç duyuyor.

Friendfeed, Twitter, Facebook gibi araçları keşfeden şirketler çeşitli avantajlar sağlıyor. Nicelik olarak olmasa da, bu kitlenin niteliği, şirketlerin bu kanallar için harcadığı bütçe ve mesaiyi meşru kılıyor. Bu platformlarda duyurulan indirimler, kampanyalar kısıtlı da olsa bir kitlenin büyük ilgisiyle karşılanıyor.

Yurt dışında özellikle politik blogculara verilen önem biliniyor. Politikacılar, en az basın kadar etkin olan bazı blogcuları asla göz ardı etmiyorlar. Türkiye’de benzer bir etkinliğe sahip bir blog olmamasına ve hitap ettikleri insan sayısı en fazla 1000’ler mertebesinde olmasına rağmen şirketlerin ilgisini çekiyor. Blogcular şirketler tarafından dikkate alınmanın verdiği memnuniyetle, bu toplantılara katılıp şirketlerle birebir iletişime geçmenin mutluluğunu yaşıyor. Geçtiğimiz günlerde Türk Telekom yetkilileri, bir sohbette “bunun bir PR faaliyeti olmadığını, kurmak istedikleri platform çalışmasının bir parçası olduğunu” belirtti. Somut ve ölçülebilir bir getirisi olmadığı halde bu tür çalışmalara emek harcamanın, Türk Telekom gibi bir kurumun dönüşümünde somut bir adımı ifade ettiğini düşünüyor ve bu çabayı takdir ediyorum. Bu çabanın karşılığını bulması için yüzbinlere hatta milyonlara ulaşacak kadar ilgi çekici içerik üreten blogcuların ortaya çıkması konusunda görev İnternet’te içerik üretme yeteneği olan insanlara kalıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tele.com.tr Blog'unda yeni yayın politikamızın ilk ürünü

Türk Telekom özelleştirilmeli

İlk kişisel "denizaltım"